Reglement Cultuurprijs Lions Zeeuws-Vlaanderen

(versie 2023)

• Op voordracht door derden dan wel op eigen aanvraag kunnen voor de Cultuurprijs worden aangemeld :  individuele kunstbeoefenaars, personen, instellingen en/of gezelschappen op cultureel gebied in de meest brede zin van het woord, evenals personen en/of organisaties die zich inzetten voor behoud van het cultureel aanbod c.q. cultureel erfgoed in Zeeuws-Vlaanderen.
  • De kandidaten onderscheiden zich door de kwaliteit van hun activiteiten en initiatieven op cultureel terrein.
  • De culturele activiteit moet plaatsvinden in Zeeuws-Vlaanderen.
  • Aanmelding van kandidaten verloopt uitsluitend via mail (cultuurprijslions@gmail.com) tegen een (tenminste) in het Zeeuws-Vlaams Advertentieblad en op Facebook bekend te maken uiterlijke datum.
  • Aanmeldingen moeten een duidelijke, bij voorkeur gedocumenteerde, beschrijving van de prestatie van de kandidaat omvatten. Indien gewenst mag de aanvraag worden aangevuld met beeldmateriaal (zoals een ‘pitch’).
  • Leden van de Lionsclubs in Zeeuws-Vlaanderen kunnen geen aanmeldingen doen en zijn als individuen uitgesloten van deelname.
  • Een jury bestaande uit daartoe aangewezen leden van de Lionsclubs, kiest uit de kandidaten per gemeente in Zeeuws-Vlaanderen één prijswinnaar, voor zover naar het oordeel van de jury aanmeldingen gedaan zijn die prijswaardig zijn.
  • Omtrent de genomen beslissingen wordt geen correspondentie gevoerd.
  • De Cultuurprijs zal tijdens een nader vast te stellen bijeenkomst in een feestelijk kader worden uitgereikt, bij voorkeur gekoppeld aan de prestatie van één of meerdere winnaars.
  • De gegevens van aangemelde kandidaten worden gedeeld met de media. De prijsuitreiking is openbaar en daarbij wordt ook de pers uitgenodigd.